jueves, 16 de febrero de 2012

La Fuerza del emprendedor

Sigui quina sigui la nostra feina, cal assumir les habilitats pròpies d’un emprenedor. Aquesta va ser la introducció d’Antonio González Barros, president del Grupo Intercom, en el marc de les xerrades “Martes emprendedor” de la UPF. A través de la seva experiència, el fundador de l’empresa d’on ha sorgit Infojobs o Softonic entre d’altres companyies, va esmentar les característiques comunes dels emprenedors.

Té la visió d’una oportunitat, té voluntat de servir, és enèrgic, és capaç d’arriscar-se i de superar els fracassos, és autònom, responsable, es guanya la confiança de la resta, li agrada fer les coses ben fetes, és honest i humil, desborda optimisme, és generós, tenaç i pacient, té sentit comú, és auster i no menteix, té tanta capacitat d’acció com d’aprenentatge, és curiós, creatiu i té força de voluntat i, per últim, és un apassionat del que fa.

És això un emprenedor o un superheroi? En qualsevol cas, el llistat de característiques ens pot servir per detectar com som nosaltres: quins són els nostres punts forts i febles i ajudar-nos en el sempre difícil procés d’autoconeixement. De la xerrada, em quedo amb dues lliçons: en la majoria de casos, la idea de projecte és quasi irrellevant, perquè el veritable valor rau en les persones. Per últim, és molt important moure’s per la passió i la pròpia intuïció.

González Barros va demostrar ser un erudit en cites i proverbis. Us deixo un parell que em van semblar interessants:

La visión sin acción es un sueño; la acción sin visión es una pesadilla

La mala noticia es que el tiempo vuela y la buena es que tú eres el piloto

Debes tener fría la cabeza, caliente el corazón y tendida la mano

No hay comentarios:

Publicar un comentario